Allvar.

Hände sjukaste grejen igår. Jag och min trognevapen dragare Mr.P skulle åka förbi och kolla ifall hans båt låg kvar där vi lämnade den förra veckan när den gick sönder. Påväg dit körde jag vi var båda överrens om att hans bil drog väldigt mycket åt vänster. Bilen hade dessutom indikerat på att det var punka på vänster fram. Så vi stanade på en statoilmack för att kolla lufttrycket. När vi väl är klara med det så och ska glida vidare så hör vi världens smäll och se genom en buske att en bil försöker stanna och åker i i något. Till en början går vi fram och tänker att det är lite små kul att se en sopa som kört in i en stolpe eller ett räcke. Till vår förvånnad så drar bilen som krockat iväg i full fart och där ser vi att en gubbe ligger på backen. Killen som vi trodde körde in i räcket har alltså kört över en cyklist och smitter ifrån platsen. Efter det gick allt så jävla fort. Jag och per springer fram och får med oss första hjälpen väskan. Väl framme börja den igår väl omtalade insattsen från mig och Mr.P jag börjar med att stoppa den med mina måttmätta kraftiga blödning i huvudet med att lägga ett tryckförband. Efter det så flyttar vi han ifrån vägen till trottoaren och sedan fixerar nacken. Efter 10 min kommer ambulansen och polisen och tar över. Vi blir förhörda av snuten som tar våra vitnesuppgifter. När jag ocgh Mr.P snackar om hur allt hade gott till och vad vi gjort så hade vi fan gjort allt by the book. För er som känner mig och som vet att jag sålt bland annat utbildningar i första hjälpen kan jag säga att dom där tråkiga jävla utbildningar är guld att ha när det väl händer något.
Något stolt och med lite vin i kroppen somnade man som en riktig man igår.
Over and out/ delux

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg?

E-mail: (publiceras ej)

Länk:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0