Bussen

Har tagit bussen ett par dagar till jobbet och i morse funderade jag över lite grejer. Alla är så sjukt tysta på morgonen ingen säger ett knyst. Känns som alla verkligen har sina egna rutiner och dom ska inte en jävel störa. Och alla verkar tycka att det verkligen ska vara så. Undra vad som skulle hända om man skulle bryta mönstret och glida runt och mingla på bussen? skulle man vara en rolig snubbe? eller den som alla verkligen avskyr?
Tänkte på en annan sak också, alla tokigt snygga brudar man ser på bussen! Kan man göra något åt det? Skulle folk tro man vara dum i huvudet om man börja snacka med dom? Eller skulle man ha en chans, och bli trevligt bemött? Hur raggar man egentligen på bussen? lämnar ett visitkort och hoppas på det bästa? Får nog jobba lite på det där. Har iofs en plan, finns en fräsh tjej som oftast åker samma buss som mig på morgonen. Hon har alltid med sig sin hund och där tror jag öppningen finns. Har tänkt så här, fråga vad hunden heter och bli tok bra polare med hunden! Så om jag stöter ihop med henne någon annanstans så finns det en bra öppning jo hur mår "blabla" (vad nu hunden heter). Brilljant! Återkommer med hur det går!
Men har någon något tips om vad man nu gör med alla andra fine ladys på bussen så hör av er!
Over and out/delux


Kommentarer
Postat av: Sari

Haha.. har tänkt sama sak själv, många ggr. Alla sitter o är fullt upptagna med sig själv o så tysta som möjligt ;) Hehe o jag är likadan iofs :P

Ha en härlig fredag! :)

2010-01-15 @ 08:14:52
Länk: http://metrobloggen.se/sari

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg?

E-mail: (publiceras ej)

Länk:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0