Jag ser ett mönster.

Finns ett mönster i mitt liv har jag kommit fram till.
Igår fick jag som jag tidigare nämt en duktig bajs macka av min chef. Handlade mest om att jag inte fick dom jag har under mig att göra det dom ska. Jag tyckte endå att jag försvara mig och dom rätt bra men kommer bli rätt mycket ändringar till nästa vecka.
Tillbaka till mönstret, varje gång det närmar sig helg så blir det en viss på tryckning att det ska förtäras alkohol. Säger till mig själv att fan den här helgen skiter jag i det. meeeeen det händer aldrig. Är nog försvag mot grupptrycket, eller så spelar polarna det jävligt bra. Finns en logik i hur dom ringer och läger fram det och är alltid ett mönster.
Börjar med att på tidiga förmiddagen rings det och sägs att vi ska hitta på något, men då är det alltid att vi ska sitta hemma hos någon.
Sen kommer nästa steg att det vore fint med en pivo.
Och till slut kommer det bara ett sms om vart vi tar första afterwork ölen.

Igår var inget undan tag, så vart direkt till S:t eriksplan och möta upp men öl och god mat. Hade tänkt dra hem där ifrån men så vart det vidare in till centrum. Man är nog ännu svagare efter ett par öl och man känner hur partyådran pulsar inom en.
Vart en riktig fulla som säg bör efter en duktig utskällning på jobbet.
Ligger i sängen nu men kanske årets bakfylla och försöker lista ut hur jag kan röra huvudet utan att det ska sprängas.

Over and out/delux

Kommentarer
Postat av: Hank

Haha, det där mönstret känner jag igen allt för väl. Jag har insett att det enda rätta är att sluta försöka kämpa emot och låta naturen ha sin gång. För helt plötsligt kanske man sitter där en dag, när alla man känner drar iväg på en öl och man blir inte ens inbjuden. Det vore ju faktiskt sjukt mycket värre...

2010-01-24 @ 07:12:44
Länk: http://livetsomenhank.blogg.se/
Postat av: Delux

Svar till Hank: Låter så en sjukt bra idé, du har en skön livsfilosofi eller vad man ska kalla det :)

2010-01-24 @ 10:10:30
Länk: http://sthlmdelux.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg?

E-mail: (publiceras ej)

Länk:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0